streda 14. januára 2015

Expresné šišky

Takéto rýchle šišky som ešte nerobila. A keďže sú fašiangy, sú práve aktuálne. Zdieľala ich priateľka na Fb, chválila, že sú fajnové ľahučké a hotové za 10 minút. Netreba miesiť cesto, čakať kým vykysnú, vaľkať, vykrajovať... A čo je výhoda hlavne pre tých, ktorí obchádzajú droždie - nejde tam ani to. Do cesta sa totiž dáva prášok do pečiva. Ste zvedaví na recept?  
Je úplne jednoduchý:
Potrebujete vrchovatý hrnček(250ml) hladkej múky
1 vajíčko
1,5 PL cukru
menší kelímok smotany alebo bieleho jogurtu
pol balíčka prášku do pečiva (PDP)
olej na vyprážanie 

Musím upresniť, že som robila z polovičnej dávky, na vyskúšanie. Normálna dávka je dvojnásobok horeuvedených surovín.

Všetko sa v miske zmieša dokopy, olej sa vo vyššej panvici rozpáli k vyprážaniu a pomocou dvoch naolejovaných lyžíc sa formujú šišky a hádžu do horúceho oleja.
Použila som menšiu panvicu, kde som všetky šišky upiekla na dvakrát. Veľká panvica je na veľké množstvo, aj keby sa do nej zmestili všetky naraz. Použila by som ale dvojnásobné množstvo oleja, keďže pri vyprážaní musí byť vyššia hladina.
Pri pečení treba skúšať špáratkom, či sú prepečené, predsalen je to cesto nie kysnuté, ale hustejšie. 
Hotové sa dávajú odkvapkať na papierový obrúsok, a aj keď lákajú neskutočne dobrou vôňou, ochutnávajú sa až po ochladnutí. S džemom, posypané práškovým cukrom, ovocnou penou, šľahačkou, či len tak "naholo". 
    Sú naozaj ľahučké, z vonka chrumkavé, vnútri mäkkučké, výborné.  Pozrite na roztrhnutý kus, aké sú nadýchané

Takéto recepty mám veľmi rada:-) Rýchle, z mála surovín, a ešte k tomu aj kvalitné.  Myslím, že by stálo za pokus urobiť ich aj v bezlepkovej verzii, povedzme z pohánkovej múky. Mám s ňou dobré skúsenosti.
Katarínke ďakujem za tip na dnešný múčnik, pozdravuje aj manžel, veľmi mu šišky chutili.

Žiadne komentáre: