štvrtok 15. januára 2015

Lososovo-avokádová pena

Raňajšie slniečko mi práve nakúkalo do kuchyne, keď som pripravovala túto dobrú nátierku. Aj keď skúpejšie, ale predsa:-) Či je zima, či nie, hrejivé lúče vedia vždy potešiť.
A potešiť vie tiež chutný štart do namáhavého dňa, všakáno?
    Avokádo som si obľúbila nie tak dávno. Ale aby sa tak stalo, prešiel určitý čas a musela som ho ochutnať vo viacerých fázach zrelosti a prečítať si o ňom tiež samé chvály, aby som vedela, aké je zdraviu prospešné. Je to jedno z najviac hodnotných druhov ovocia. Výborne nahrádza maslo a tuky v studených jedlách, akými sú práve pomazánky.
    Kupujem pevnejšie plody bez známok poškodenia, doma ich vložím do papierového vrecka a nechám dozrieť pri izbovej teplote. Nie však prezrieť, vtedy je avokádo už príliš mäkké. Prekrojím ho pozdĺžne, vyberiem kôstku a lyžičkou vydlabem celú dužinu do misky. Ostane len šupka, ktorá sa môže dekoratívne naplniť.
Dužina má nádhernú jasnozelenú farbu  s prechodom do odtieňov žltkastej a zaujímavú maslovú konzistenciu, úplne bez šťavy. Najprv ju nahrubo poroztláčam vidličkou, pridám ďalšie prísady a ponorným mixérom dovediem dielo do hladkej a jemnej štruktúry. Väčšinou ochucujem cesnakom, soľou a sušenými rajčinami v olejovom náleve. To je úplná bomba.
   Teraz som mala zvyšok údeného lososa, skúsila som, čo to spraví aj spolu s cesnakom. Dala som len jeden posekaný strúčik. Na zjemnenie výraznej chuti údeného lososa som pridala šťavu z limetky.
Masa bola po rozmiešaní mixérom dosť hutná, preto som pošpekulovala a priliala trochu šľahačkovej smotany. Paráda! Ešte poriadne premixovať a zmes už mala podobu ľahko natierateľnej, dalo by sa povedať penovej nátierky.
Chuťovo fajn, úplne takto som si ju predstavovala:-) Na čerstvej ciabatte nám veľmi chutila. Trocha zeleninky k nej a máme postarané o skvelý začiatok pracovného dňa;-)

Žiadne komentáre: