sobota 17. januára 2015

Niečo pre cvikloholikov:-)

Medzi nich patrím aj ja. Jem ju varenú, parenú, pečenú, zaváranú. Iba surová mi až tak nepasuje. Už ako dieťa som ju milovala. A teraz, keď všade čítam o jej výborných účinkoch, som spokojná.
   Dnešný bezmäsitý obed som skombinovala farebne divoko. Minule mi v čínskej numerológii I-ting vyšlo, že mám byť extravagantnejšia. Tak som to poňala aj v kuchyni v takomto odvážnejšom duchu..

Strukoviny zaraďujem do jedálnička každý týždeň, teraz bola na rade červená fazuľa. Uvarila som ju a nechala odkvapkať na sitku. Cviklu som tiež uvarila a ošúpala. Pripravila som zemiakovú kašu s maslom a mliekom.
Mrazený špenát kupoval manžel, bolo to vlastne jeho prianie, aby sme dnes mali zelený obed:-)
Pripravujem ho na opraženej cibuli, posypem ju trochou hladkej múky, pridám nadrobno nakrájaný cesnak a hneď ako zacítim jeho vôňu, zalejem zápražku mliekom(asi 2 dcl), metličkou miešajúc, aby sa nerobili hrudky. Vložím mrazený špenát a na strednom ohni ho nechám v mlieku rozpustiť. Sem-tam pre istotu zamiešam, mlieko má tendenciu prihárať. Ochucujem len soľou.
Ďalšiu nakrájanú cibuľu som opiekla na inej panvici spolu s fazuľou do chrumkava.
   
Servírovanie bolo nasledovné:

Na tanier som najprv naberačkou nabrala špenát, naň lyžicou zemiakové pyré. Do stredu som uložila polovičku vydlabanej cvikle a do nej som tiež nabrala špenátový prívarok. Okolo zemiakovej kaše som pokládla opečenú fazuľu s cibuľou. Vrch som opatrne poliala olivovým olejom. Vášnivým mäsožravcom odporúčam ozdobiť namiesto fazule opraženou slaninkou;-)

 

Žiadne komentáre: