streda, 7. januára 2015

Pečené marinované bravčové rebierka


 

O takýchto fajnových, do chrumkava upečených rebierkach sa mi snívalo už pár týždňov. Konečne som ich uvidela v obchode, nemohla som im odolať. 
Aby boli správne ochutené, ponatierala som ich pár hodín pred pečením marinádou z pár polievkových lyžíc kečupu, horčice, medu, trošky octu a mletých korenín v zložení: zázvor, sušený cesnak, koriander, mletá červená paprika, rasca a soľ.
Pred samotným pečením som ich vybrala o niečo skôr z chladničky, kde boli uložené zakryté alobalom. Rúru som vyhriala na 180°C. Väčší plech som vymastila roztopenou bravčovou masťou a vystlala plátkami dvoch cibúľ.
Na túto "perinku" som poukladala rebierka. Prvé som aj začala krájať na porcie, keď mi manžel navrhol, aby som ich nechala v celku. Poslúchla som ho:-) Takto som ich piekla 1,5 hodiny, občas ich trebalo podliať vývarom, obrátiť a ponatierať výpekom.

  Kým sa rebierka piekli, venovala som sa prílohe. Mala som pekné menšie zemiaky vhodné na opekanie. Uvarila som ich v šupke, vychladnuté obielila a na panvici s trochou oleja som ich opekala, kým chytili červené líčka:-)


   
Rebierka už prevoňali celý byt, mäso sa začalo oddeľovať od kostí, bolo načase ich povyberať a servírovať.
Samozrejme, nesmeli chýbať almapapriky, ktoré sa mi podarilo odložiť v štipľavom náleve a sladkokyslé uhorky.
  Môj sen sa naplnil, užívala som si fantastické chute, obhrýzajúc kosti.
Na moje prekvapenie, manžel nebol príliš nadšený medovou príchuťou. Ja o to viac! Takže moja rada na záver: dopredu konzultujte výber surovín so stravníkmi, vyhnete sa neskôr výčitkám svedomia, že ste zjedli skoro celý plech rebierok sami;-)
Zverejnenie komentára