štvrtok 5. februára 2015

Biela torta pre oslávenkyňu

Túto som pre zmenu piekla ja sestre. Nemáme radi plnky, kde je veľa masla, v poslednej dobe ani pudingové. Okolo Vianoc som robila domáci Pribináčik, bolo to jednoduché aj na udržanie v pamäti: rovnaký diel jemného tvarohu sa zmiešal s takým istým dielom vyšľahanej čerstvej šľahačky ochutenej vanilkovým cukrom. Táto lahodná kombinácia mi doslova učarila. Tak som ju tu použila.
Korpus som volila kakaový, a to olejový, mám s ním dobrú skúsenosť: 5 bielkov sa vyšľahá so 150g kryštálového cukru do tuhej peny, po jednom sa pridajú žĺtka striedavo s 5 PL oleja. Zakaždým sa zmes poriadne prešľahá. Nakoniec sa prisype 120g hladkej múky premiešanej s 30g kvalitného kakaového prášku. Tortová forma je na spodku vystlaná papierom na pečenie, boky stačí naolejovať.Piecť treba asi 40 minút v rúre predhriatej na 150°C. Vždy platí kontrola špajdlou: ak je po vpichnutí a následnom vytiahnutí z cesta suchá, korpus je upečený. Z formy ho vyberám až po dôkladnom vychladnutí, prerežem na polovicu a plním. 
   Potrebovala som tejto torte dodať pikantnosť, tak som prerezaný korpus natrela domácim džemom zo žltého melóna. 
Takisto spodok vrchného dielu som potrela džemom, aby bol výraznejší kontrast s jemným tvarohovo-šľahačkovým krémom. Použiť sa môže aj ovocie samozrejme, trošku šťavnatejšie.
Musím ešte spomenúť želatínový stužovač za studena od Dr. Oetkera, ktorý pridávam do redších plniek. Spevní náplň, aby z piškóty nevytekala. Je to výborná pomôcka.
Naplnený korpus som ponatierala z každej strany a vrch som zdobila pomocou cukrárskeho vrecka s hviezdicovým nástavcom. Tu použité postupy mám od šikovných pekárok z Varechy, len som ich skombinovala podľa vlastného uváženia.  
Keď som svoj výtvor fotila, vonku na terase krásne svietilo slnko. Doprialo mi dobré svetlo, inak sa celý deň neukázalo. Zato snehu bolo naváľaného poriadne!
A pre poriadok pridávam aj foto torty v reze aj s kúskom ručičky malej dcérky, ktorá sa už netrpezlivo domáhala ochutnávky:-)

Žiadne komentáre: