streda 18. marca 2015

Pečená kapusta trochu inak


Kapustu milujem v akejkoľvek forme. Je nielen chutná, má veľmi málo kalórií ale aj veľmi veľa prospešných látok. Preto je u mňa v kuchyni vždy vítaná.
Minule som z tejto bielej hlávkovej robila polievku a čo sa neminulo, čakalo na ďalší nápad.
Ten prišiel práve dnes pri prezeraní príspevkov na Google+. Bol tam recept v angličtine na pečenú kapustu, akú som ešte nevidela. Vyzerala až priveľmi lákavo, tak som neváhala a prinášam tip aj pre vás:

Kapustu som zbavila škaredších vonkajších listov a nakrájala na kliny, aké sa dalo. V miske som zmiešala sušený cesnakový prášok so soľou a olivovým olejom, ako ďalšie ochucovadlo som prisypala mletú rascu, tá mi pasuje ku kapuste najviac. Štetcom trebalo každý kus kapusty touto zmesou riadne ponatierať tak, aby sa dostala aj medzi jednotlivé listy. Preto je vhodnejší cesnakový prášok, čerstvým by sa to dosiahlo ťažko.

menší plech som vystlala pečiacim papierom a natrela tiež olivovým olejom, naukladala naň kúsky kapusty a vložila do rúry predhriatej na 220°C. V recepte sa uvádzalo 425 Fahrenheitov, vyhľadala som aj dve prevádzacie tabuľky, aby som neurobila chybu. Zodpovedá to približne tej hodnote v °C. 

Asi po 15 minútach som nakukla do rúry, vybrala plech a videla som, že kapusta sa pečie pekne, len vrchné lístky zbytočne prihárajú a pritom k zmäknutiu je ešte času dosť. Prikryla som teda plech alobalom a piekla ďalej 20 minút. 
To už bola kapusta hotová, voňala a dráždila chuťové bunky. Nechala som ju trocha vychladnúť. 
Medzitým sa mi dohotovil zvyšok obeda: varené zemiaky som popučila, pripravila som paradajkovú omáčku a dopiekla pár placičiek zo zvyšku včerajšieho šošovicového šalátu, ktorý sa nedojedol za čerstva. Bolo ho len za hrsť, pridala som k nemu jedno vajíčko a trocha ovsených vločiek, nechala chvíľu postáť, aby vločky nasali prebytočnú tekutinu, vytvorené placky som obalila v hrubej strúhanke, ktorú si meliem doma a opiekla na panvici na oleji. Ešte som prilepila aj varené vajce, kvôli efektu. 

Kapustu som podávala tiež so zemiakmi a paradajkovou omáčkou. No paráda! Všetko chutilo a aj sa minulo. To mám najradšej:-) Zajtra môžem zasa vymýšľať niečo iné...

Žiadne komentáre: