utorok 21. apríla 2015

Omeleta z rúry


Takto na jar znášajú sliepky vajcia ostošesť:-) Dostávame naraz od susedov väčšie množstvo, teraz aj z jednej aj z druhej strany. Päťdesiat domácich vajíčok! Nádherné, velikánske, žltučké. Niečo som dala mame do paneláka a zvyšok sa snažím upotrebiť rozumným spôsobom. Včera som videla krásnu farebnú omeletu plnú zeleniny, dnes som ju teda pripravila na raňajky. Odlišuje sa od tých zvyčajných spôsobom prípravy. Veď sledujte:

Zvolila som mrazené fazuľové lusky, mala som na ne chuť už pár dní. Jarnú cibuľku som pokrájala na kolieska, rajčinu na malé kúsky. Všetko som opekala v panvici na platni na 1 PL oleja. Teraz som zapla elektrickú rúru na 180°C.

Keď sa prebytočná tekutina odparila, zaliala som zeleninu tromi rozšľahanými a osolenými obrovskými vajcami.


Nechala som omeletu minútku tuhnúť a hneď som ju vložila do vopred predhriatej rúry. Dajte pozor, aby ste ju mali v ohňovzdornej nádobe vhodnej na zapekanie v rúre. Pobudla tam presne 5 minút, sledovala som ju cez okienko, ako pekne tuhne na povrchu. Ja nemám v obľube moc prepečené vajcia ani v praženici, tak čas zbytočne nenaťahujem. Pri vyberaní bola omeleta akurát podľa môjho gusta: stuhnutá ale nie suchá.

Ak si chcete pochutnať na hrubej talianskej omelete zvanej Frittata, na začiatku dajte na panvicu vajcia zmiešané s ľubovoľnou zeleninou a pomaly pečte asi 15 minút, potom ju dopečte do hneda za 2-3 minútky v horúcej rúre. Bude pekná zlatohnedá a chrumkavučká.




Nám chutila takto aj na viaczrnnom chlebíku a menej prepečená, mäkkšia, posypaná petržlenovou a cibuľkovou vňaťou.

Žiadne komentáre: