pondelok 13. apríla 2015

Tvarohové tyčinky s medvedím cesnakom



Úplne jednoduché slané pečivo. Zvládne ho aj začiatočník. Tvarohové cestá sú vláčne a chuťovo skvelé samé o sebe, s prídavkom ešte stále aktuálneho medvedieho cesnaku sú však ešte lepšie. Vytvorte si formy, aké uznáte za vhodné, trebárs aj pagáče, na chuti to nič nezmení.
Pôvodný recept som našla v maďarskom časopise, použili tam aj droždie a cesto zrejme prekladali, ja som to zjednodušila do tejto podoby, kde sa všetko zmieša najľahšie pomocou robota.

Suroviny: 250g polohrubej múky
                 250g tvarohu
                 200g masla
                      1 ČL soli
                 medvedí cesnak




Zmiesené cesto treba dať odpočinúť prikryté fóliou do chladu na takú polhodinku. Bude sa s ním lepšie pracovať.


Vaľkala som ho na hrúbku pár milimetrov, nie veľmi tenko, aby bolo do čoho zahryznúť. Keďže boli sviatky Veľkej noci, nesmeli chýbať zajačikovia:-) tí sa minuli najskôr, postarala sa o nich malá dcérka:-)) ostatné som pomocou krájača na pizzu rezala na tyčinky.
Putovali na plech vyložený papierom na pečenie a potierala som ich rozšľahaným vajíčkom. Zajace dostali očká z ľanových semienok, kožúšky mali strakaté od medvedieho cesnaku. Tyčinky som posýpala sezamovými, ľanovými a makovými semienkami. Zmestili sa na dva plechy a vkladala som ich do rúry vyhriatej na 200°C

Mali by tam byť okolo 20-25 minút, dajte pozor, aby sa moc neopálili. 


Vôňa šíriaca sa z rúry je veľmi vábivá, ak ste hladní, je možné, že vám toho po upečení na plechu veľa neostane:-)




Keby ste medvedí cesnak už nezohnali, môžete ho nahradiť trebárs mladou žihľavou či púpavovými listami. Chuť síce nebude tá pravá, ale užite si jarné vňaťky, kým sa dá.

Žiadne komentáre: