utorok 5. mája 2015

Farebná fúzia


Prišla som z pracovného stretnutia  krátko pred obedom, hladná ako vlk. Obed z nedele pojedený, v chladničke dosť surovín k rýchlej improvizácii, tak sa aj teším, čo zasa vymyslím. Hlad je veľký pán, najradšej by som všetko nahádzala do seba surové. Ale mám tu trocha zvyšnej dusenej ryže, ostala by mi na krku.
Po krátkej úvahe putuje na kuchynskú linku z chladničky údené tofu, kúsok brokolice, cukina, jedna hrubšia mrkva a misa so zvyškom ryže. Tú dávam na menšiu panvicu s lyžicou oleja pomaly opekať. Všetko robím súčasne, jeden úkon za druhým, tak ako to teraz reprodukujem. Na veľkú panvicu nalejem trocha oleja, hodím tam očistenú nadrobno pokrájanú menšiu cibuľu a sem-tam premiešam. Očistím mrkvu a cesnak, ten hodím na cibuľu, len čo chytí farbu. Hrubo nastrúham mrkvu, osolím, poopekám. Podlejem máličko vodou a nechám dusiť. Poodkrajujem ružičky z brokolice a hádžem ich k mrkve. Nezabudnem premiešavať aj ryžu.
Zeleninu ešte trochu podlejem, okorením karí korením a na pár minút zakryjem pokrievkou. 
Vyberiem jedno vajce - ešte stále mám z tých fajnovo žltých domácich - aby som aj tie míňala. Rozbijem ho do mištičky, posolím, rozšľahám a zalejem ním ryžu. Zamiešam až keď začne vajce tuhnúť, je nádhernej farby. Opekám ho kým sa celkom spojí s ryžou.
Odstránim pokrievku zo zeleniny, tekutiny tam ani neostalo, dusila sa asi tri minútky, nastrúham tretinu cukiny aj so šupkou
Hneď pridávam aj nastrúhanú polovičku z tofu, načo ho krájať, keď je strúhadlo poruke?
Dôkladne premiešam, naposledy prichádza na rad už len hrsť posekanej petržlenovej vňate. pridá fantastickú chuť
Vypínam plyn a chystám tanier. Na porciu ryže nakladám kopcovito farebnú voňavú zmes. Slinky mi tečú už prúdom...
Teraz je mi už fajn. Veľmi chutilo, žalúdok je plný výživného jedla, spokojnosť a úsmev na tvári. Je predsa tak dobré improvizovať;-

Žiadne komentáre: