piatok 15. mája 2015

Kuracie stehná Marengo


Kurča Marengo je slávne jedlo, ktoré vymyslel osobný kuchár cisára Napoleona. Po jednej bitke pri talianskej dedinke Marengo vojaci poznášali kuchárovi čo našli na okolí a on zapojil všetku svoju fantáziu a vytvoril jedlo, ktoré napokon cisárovi veľmi zachutilo a vraj si ho potom pýtal po každej vyhratej bitke.
Recept sa však vtedy nezapísal(bolo to v r. 1800) a časom sa pomenil tak ako aj iné recepty, v pravom napríklad iste neboli rajčiny, lebo vtedy ich ľudia v Európe považovali za jedovaté.
Ja som si prezerala viac tých receptov, tento som si poskladala ako mne vyhovovalo.
Použila som kuracie horné stehná. Zbavila som ich kože a vykostila som ich
 Z oboch strán ich treba na olivovom oleji rýchlo opiecť, podliať bielym vínom( pod 5 stehien som dala pol deci) a horúcim kuracím vývarom(asi 1,5dcl). pridala som dva bobkové listy a čerstvé lístky bazalky, tymiánu a petržlenovej vňate.
Celé som trochu osolila, nie veľmi, lebo vývar som mala slaný. Medzitým som postavila do kastrólika variť vodu, keď zovrela, vložila som do nej tri menšie rajčiny, o minútu som ich vybrala do studenej vody a kožu takto ľahko stiahla. Tento úkon sa volá blanšírovanie. Paradajky som pokrájala na kusy a vložila k mäsu
Umyla som dve väčšie hnedé šampiňóny, pokrájala ich na plátky, takisto veľký strúčik cesnaku. Putovali za paradajkami do jedla, ktoré sa dusilo na miernom ohni.
Všetko som nechala bez zakrytia dusiť skoro hodinu. Po 40 minútach som ešte pridala malé perlové cibuľky naložené v sladkokyslom náleve, čerstvé som nemala. Ak máte čerstvé, dajte ich skôr. Mäsko pekne zmäklo, šťava sa zahustila a ostalo jej tak akurát a chute sa perfektne prepojili. Kuchár cisára bol naozaj veľký gurmán. Celé kurča som nerobila z dôvodu, že nás je teraz menej doma. Ako príloha sa vo Francúzsku odporúča čerstvá bageta. Pri podávaní sa jedlo posype čerstvými bylinkami. Piekla som pečivo s ľanovými semienkami,  veľmi nám to takto spolu chutilo.

Žiadne komentáre: