sobota 16. mája 2015

Ovocná torta pre Kiku


Kika je moja veľká dcéra. Pred pár dňami mala narodeniny, chcela som ju potešiť chutnou tortou. Mami, upeč mi fitnes tortu - táto veta ma až zamrazila. Niežeby to bol veľký problém, pretože múka, cukor, maslo, všetko to kalorické a nezdravé sa dá nahradiť už celkom dobre, ale predsa som porozmýšľala nad takou alternatívou, aby sme mali menšie pochybnosti, či bude chutiť každému, kto z nej dostane.
Listovala som zbierku receptov až mi pohľad rozjasnil nádherný obrázok ovocnej torty z vlaňajšieho júlového čísla Dobrého jedla. Nechala som sa inšpirovať tortou na pohľad veľmi podobnou tejto na mojom obrázku, receptúru som si ale pomenila.
V maslovej kakaovej piškóte som znížila množstvo tuku a cukru. Namiesto dvoch som robila tri korpusy, aby bola torta vyššia.
Cesto:
4 celé vajcia, 5dkg zmäknutého masla a 15dkg kryštálového cukru som miešala elektrickým šľahačom do penista.
Odmerala som 25dkg polohrubej múky, vmiešala do nej dve kopcovité preosiate polievkové lyžice kakaového prášku a čajovú lyžičku prášku do pečiva. Túto zmes som postupne zamiešala do vaječnej hmoty.
Na tri hárky papiera na pečenie som silne obkreslila väčšiu pokrievku hrnca. 
Papier som otočila a stierkou som nanášala tretinu cesta na jeden, potom druhý a nakoniec aj tretí hárok. Obrysy kruhu musia byť viditeľné, ale nechceme, aby cesto prišlo do styku s farbou, preto ho nanášame z druhej strany.

To už sa rúra vyhrievala na 170°C. Každý plát cesta sa piekol presne desať minút. Na papieri som ich nechala vychladnúť a papier som opatrne odstránila, neprilepil sa veľmi. Aj som sa potešila, mala som totiž mierne obavy ohľadom toho, že nie je pomastený a premkli ma pochybnosti, keď už boli všetky cestá nanesené na papieroch. Šťastie bolo na mojej strane. V ceste je maslo, myslím, že kvôli tomu sa nedržalo pevne papiera. 
Mohla som sa venovať ovociu, trebalo ho umyť a nechať odkvapkať. Ideálne by bolo použiť sezónne ovocie alebo teda piecť túto tortu v sezóne, keď použité ovocie dozrieva. Pravdupovediac, neviem, či by som všetky použité druhy pozháňala naraz, aj keď sú aj neskoré jahody a maliny, keď zreje hrozno. Výber je len na vás, ja som chcela čo najfarebnejšiu tortu, aby som ju nemusela zdobiť ničím iným. Okrem čerstvých jahôd, malín, černíc a hrozna som kúpila aj mrazenú zmes čučoriedok, malinočerníc a ríbezlí. To pre prípad, že niektoré nemá chuť. Napodiv, plody boli celkom chutné, nielen pekné. 
Plnku som si nechala naposledy, musí byť čerstvo vyšľahaná. Použila som dva kelímky šľahačkovej smotany s dvomi stužovačmi(smetafix) a 500g balenie Mascarpone so zníženým obsahom tuku. Aj keď mascarpone je veľmi kalorická vecička, chuťovo je oveľa prijateľnješia do tohoto dezertu kvôli tomu, že ovocie je kyslasté. Pôvodný recept udával do plnky tvaroh, ten je kyslastý. Ak by bolo ovocie sladučké, bol by vhodnejší tvaroh.
Takže šľahačku so stužovačmi som vyšľahala a premiešala s mascarpone, ochutila práškovým cukrom a tretinu natrela na prvé cesto. Na plnku som poukladala ovocie. Cesto bolo už na servírovacom tanieri na ozdobnej podložke, aby som ho po naplnení nemusela prenášať
Takto isto som naložila druhé poschodie a pri treťom som už dbala viac na estetiku, to bol už vrch torty. Ešte som zbehla na terasu pre pár lístkov mäty a dielo bolo hotové. 
Po povinnom fotení mala putovať torta do chladničky, ale pri pohľade na nedočkavé tváre mojich blízkych som si to včas rozmyslela. Nič predsa nie je tak dôležité ako ich spokojnosť. 
Krájanie by bolo určite ľahšie uskutočniteľné po párhodinovom pobyte v chlade, aby cesto trocha zmäklo vplyvom plnky. 
Ochutnávka dopadla na výbornú. Množstvo ovocia v spojitosti s krémovou plnkou a kakaovým korpusom je výborná kombinácia. 

A ešte jeden nezanedbateľný fakt: použila som naozaj máličko riadu. Takéto pečenie mám najradšej.

Žiadne komentáre: