štvrtok 21. mája 2015

Slaninovo-šalátové závitky


Nápadom vytvoriť slaninové závitky s hlávkovým šalátom som sa inšpirovala na stránke Florentýny Zatloukalovej Kuchařka pro dceru. Sú tam aj iné zaujímavé nápady na využitie šalátu v kuchyni, nielen na obvyklý spôsob v cukrovo-octovom náleve, mrknite sa tam.
Jej recept sa trocha líši, urobila som si malé zmeny v surovinách aj postupe podľa vlastného uváženia.

Ako prvú som si nakrájala na kúsky 1 mrkvu a  dva kúsky hlivy ustricovej. Hodila som ich na trochu rozohriateho oleja spolu s celou rascou, opekala chvíľku, posolila, podliala malým množstvom vody a zakryté nechala dusiť.
Hlávkový šalát som už mala rozobratý na listy a dôkladne umytý v sitku. Chcela som väčšie závitky, preto som dávala dva plátky slaniny na jednu porciu. Jeden list šalátu som rukami skrútila do batôžka, následne zatočila do slaniny a upevnila špáratkami
medzitým som sem-tam premiešala dusiacu sa mrkvu s hlivou, odparenú vodu som doplnila, aby nepriháralo, kým dokončím závitky. Tie som pokládla na rozohriatu panvicu vymazanú olejom a na miernom ohni som ich poopekala z každej strany.
K opečeným závitkom som pridala udusenú mrkvu s hlivou a šťavičkou, ktorá uvoľnila výpek slaniny, nechala som prevrieť a oheň som vypla.
Jedlo sme mali ako neskoré raňajky s čerstvým rožkom. Bola to veľká pochúťka, presne ako som predpokladala. Viem si ho predstaviť aj ako predjedlo či jednohubky tak, ako ich robila Flo, s jedným plátkom slaniny.

Žiadne komentáre: