streda 24. júna 2015

Hovädzie mäso s lečom v tlakáči

Tlakový hrniec je v kuchyni naozaj veľký pomocník, ušetrí kopu času, v priemere v ňom dohotovím jedlo o polovicu rýchlejšie, u hovädzieho mäsa ušetrím ešte viac času. Mám 8l Tefal Clipso control so 7 bodovým bezpečnostným systémom. Musím priznať, že horúceho sa bojím. Ešte viac sa bojím toho, čo môže nedajbože vybuchnúť, preto som sa kúpe tlakáča samozrejme dosť dlho bránila. Počula som niekoľko hrôzostrašných príbehov z kuchýň mojich známych, tak som otáľala, až kým manžel nezačal básniť o vtedy naozaj revolučnom tlakovom hrnci. Podarilo sa mu presvedčiť ma, tak nám tento zázrak priniesol Ježiško a ja som si ho zaľúbila až potom ako ho manžel párkrát vyskúšal bez akejkoľvek ujmy. Som typ, čo sa výdobytkom modernej doby značne dlhý čas bráni a potom si hlavu búcham o stenu, prečo som to už nemala skôr?
Naozaj super vec, ktorí ju využívate, iste mi dáte za pravdu. Na module máme malý časovač, na ktorom nastavím požadovanú dobu tepelnej úpravy a zvukový signál mi pripomenie jeho uplynutie. 
Tlakový hrniec využíva varenie pod tlakom, v hermeticky uzavretom hrnci sa zvýšením tlaku uvarí jedlo za oveľa kratší čas ako za normálnych podmienok.
Najčastejšie v ňom pripravujem tuhé druhy mäsa, ktoré by sa inak varili viac hodín. Nie vždy je totiž čas na princíp pomalého dusenia či pečenia, ktoré trvá aj 3 hodiny. 
Tentoraz som robila hovädzie plece s lečom. Míňam zásoby zaváraním pred sezónou čerstvého ovocia a zeleniny, tak som siahla po 7dcl fľaške z police v komore.  
V hrnci som opiekla na masti nakrájanú cibuľu, hodila na ňu kocky mäsa, poopekala z každej strany, osolila, okorenila čierym mletým korením a zaliala celou fľašou leča.
Časovač som nastavila na 40 minút
Zatiaľ som prichystala prílohu: halušky
Halušky robievam z hladkej alebo polohrubej múky, niekedy ich miešam pol na pol. Z hladkej múky sú jemnejšie, mäkkšie. Je potrebné ich poriadne osoliť.
Kým sa uvaria a odkvapkajú na cedníku, umyjem riady a tlakáč sa ohlási, že robota je hotová. Zvýšený tlak nechám uniknúť cez ventil a keď
padne červený jazýček, bezpečne otváram pokrievku
Mäsko je mäkkučké, šťavy dosť, zahusťovať nezvyknem, netreba.
Výborné jedlo je hotové za necelú hodinku.

2 komentáre:

Kimlo povedal(a)...

Tefal Clipso, ten mám aj ja, výborná mašinka...

Kimlo povedal(a)...

Tefal Clipso, ten mám aj ja. Výborná mašinka... :-)