štvrtok 30. júla 2015

Cuketová polievka

Všetky cuketové polievky, ktoré som doteraz vídala, boli krémové, teda rozmixované. Nápad na túto dnešnú som našla medzi mojimi obľúbenými mexickými receptami.
V predlohe sa použila dlhozrná ryža, oregano a spomína sa aj ako možná vložka strakatá fazuľa a kúsky paradajok. Ako náhradu spomínajú v recepte cestovinu orzo podobnú ryži, ja som dala tzv. slovenskú ryžu.
   Na lyžici oleja som opiekla 4 nasekané strúčiky cesnaku, prisypala trocha mletej rasce a mletej červenej papriky, hneď som ich zaliala zeleninovým vývarom(dobrý by bol aj mäsový, ak by bol), keď tekutina zovrela, pridala som dve hrste cestoviny, nechala variť za občasného miešania. Zatiaľ som pokrájala jednu malú umytú cuketu aj so šupkou a pridala ju do polievky. 
Na poličke som našla konzervu pečenej fazule v chilli omáčke, tak som z nej dala do polievky asi 4 lyžice aj s nálevom. Polievka sa ešte varila asi 5 minút, cestovina sa uvarila a potom som ju vypla a už len posypala lístkami drobnej bazalky.
Cuketa v polievke ma prekvapila, bola ešte chrumkavá a určite ju budem takto používať aj namiesto zemiakov do polievky. Že ma to skôr nenapadlo...
 

Žiadne komentáre: