piatok 24. júla 2015

Farfalle s kuracinou, hubami a olivami


Takéto najjednoduchšie rýchlovky vznikajú veľmi spontánne napríklad medzi rečou, keď sa dcéra vráti z práce, behá či skôr vlečie sa unavená po byte a medzitým referuje o svojich zážitkoch za ten deň. Vtedy spravidla povie, čo jej mám nachystať do krabičky a maminka tvorí.
Najprv dávam variť vodu na cestoviny do hrnca, podľa množstva cestovín optimálne aj vodu. Osolím ju až keď začne vrieť a nasypem do nej cestoviny, tentokrát tieto mašličky - farfalle.
Už dopredu viem, že uvarené cestoviny premiešam s omáčkou v nádobe, kde omáčku robím, preto som vybrala hlbšiu - jenskú misu. Začínam restovaním na kocky pokrájanej cibule. Keď chytá farbu, hodím na ňu kocky kuracích pŕs, poopekám z každej strany, osolím a zalejem asi tromi lyžicami hustejšieho paradajkového pretlaku. Ja ho lejem priamo z konzervy, lyžicu škoda špiniť.
S pretlakom si masa poškvčí pár minút, pridám nejaké korenie, teraz je u nás v kurze tabasco a čierne mleté korenie. Dcéra má rada pálivé. 
Počas miešania sa podozvedám pikošky z pracoviska aj stratégiu mojej staršej pýchy: vraj kariéra sa dá stavať vertikálne aj horizontálne alebo skôr do výšky a do šírky. A hneď to mám vysvetlené aj polopatisticky.
Keď otváram fľašku konzervovaných šampiňónov, dcéra ma zastaví v polovičke výčitky: "viem, viem! ale čerstvé nemali" tak tam šupnem polovičku trojdecovky bez nálevu samozrejme, naberám vidličkou. Pokračujem ďalšou fľaškou - to sú olivy. Pri nich sa naše chute rozchádzajú - ešte stále( a asi ani nikdy) im neprídem na chuť. Zato dcéra ich vyjedá aj samotné. Zmes v mise sústavne premiešavam, ešte nechám prevrieť a odstavím.

Hodinky v takýchto chvíľach nepozerám, ale práve sa dovarili farfalle, tak fajn načasovanie.
Len ich scedím, nepreplachujem, aby sa na nich nalepilo čo najviac z omáčky.

Akonáhle prestanú kvapkať prúdom, prehodím ich k mäsu a dôkladne premiešam.
Sú v tej chvíli také lákavé, že neodolám a vyjem pár kúskov. Naberám do misky na ochutnanie aj dcére a rozhovor otáčame na nepracovné témy. Po vychladnutí naberám do uzatvárateľnej krabičky zvyšok z misy a ukladám do chladničky. Nech má moja šikulka aj zajtra úspešný deň.


Žiadne komentáre: