streda 18. novembra 2015

Amur ako eintopf

Amur je sladkovodná ryba chuťovo podobná kaprovi. Podarilo sa mi natrafiť na ňu v jednom veľkom maďarskom nákupnom potravinovom reťazci neďaleko Budapešti. Ryby máme radi, tak som s kúpou neváhala.
Dnes som si pozerala pár receptov na jej prípravu. Ani jeden ma však nenadchol natoľko, aby som mu podľahla. Tak som si urobila po svojom. Jednoducho, podľa možnosti v jednej nádobe a tak, aby som chuť ryby nepotlačila a nevysušila ju.
Na základ som použila papriku kápiu a mäsitú zelenú papriku, jednu menšiu cibuľu a 5 zemiakov.
Do jenskej misy som na plátky nakrájala očistenú cibuľu, kúsky z oboch paprík na kocky či pásiky (ako sa zadarilo) a obielené zemiaky na hrubšie plátky. Zmes som osolila, okorenila mletou rascou a poliala bazalkovým olejom, množstvom cca 2 PL. Všetko som premiešala a dala na platňu opekať.
Po piatich minútach som to podliala bielym suchým vínom, dala som len tak odoka, niečo viac ako pol deci. Občas som zmes premiešala, aby sa nepripálila, inak sa dusila nezakrytá na miernom ohni celkovo približne desať minút. Vtedy som už vyhrievala rúru na 190°C.
Podkovičky amura som medzitým z oboch strán osolila, okorenila čerstvo mletým čiernym korením a pokvapkala citrónovou šťavou.
Naložila som ich navrch zemiakov a zakryla tenkými plátkami bacon slaniny.
Takto nezakryté som ich vložila do rúry na 30 minút.  Zemiaky sa dorobia, ryba upečie ale nevysuší a slaninka je len mierne údená, neuberie chuť rybe, naopak, dodá jej ju. Keď som misu vyberala z rúry, milo ma prekvapil dostatok šťavy pod zemiakmi.

Jedlo bolo vynikajúce, splnilo moje očakávanie. Dcérke som slaninku nedávala, ale rybka jej veľmi chutila aj so zemiakmi. Amur sa tu dá nahradiť aj inými rybami, myslím, že skoro všetkými.

Žiadne komentáre: