utorok 10. novembra 2015

Fašírky z kyslej kapusty

Inšpiráciu k tomuto jedlu som našla na výstrižku z dávnejšieho vydania Nového času pre ženy, to som ešte častejšie kupovala noviny. Občas si ich prejdem, roztriedim, uložím bokom také, na ktoré sa chystám. Obchádzam ich pár dní a potom v upratovacom amoku znova šuchnem do skrinky medzi ostatné.
Teraz ma zaujal jeden s kvasenou kapustou, ešte mi z nej ostalo.
V novinách použili dve 7dcl fľaše kapusty a 6-7 zemiakov varených v šupke. Ja som to urobila po svojom v pomere 1:1. Kapusty som mala 280g a dva väčšie zemiaky uvarené v šupke mali 290g. Ošúpala a postrúhala som ich na jemnom strúhadle.
Dve cibuľky som pokrájala na drobno a na kopcovitej lyžici masti som ich opiekla do sklovita.
 Cibuľka dodá výbornú chuť. Kapustu som scedila, trocha opláchla, lebo sa mi sem zdala veľmi kyslá, poprekrajovala na drobno a dala dusiť zakrytú pokrievkou na cibuľu. Dusila som ju 10 minút, treba ju sledovať, aby neprihorela. Z panvice som ju potom preložila do sklenenej misy, aby skôr vychladla, potom som pridala zemiaky, soľ a rukou som cesto dobre premiesila, aby sa zhutnilo.
Až po vypečení fašírok som si všimla, že v novinách dávali aj múku a cibuľu nie. Niekedy som slepá, teraz to nebolo na škodu veci. Múka tam nechýbala. Z hmoty som formovala malé loptičky a potom som ich utľapkala na plocho. tak som ich obalila v rozšľahaných osolených vajciach a strúhanke.

Umytú panvicu som rozhorúčila, priliala do nej olej na vyprážanie a fašírky som z bočných strán postláčala, aby sa lepšie zmestili do oleja. Takto sa vošli všetky naraz. netreba ich opekať dlho, nie sú surové, iba čo obal sčervenie, sú hotové. Dávam na servítku.
Ešte pred obalením fašírok som do mištičky zmiešala hustú smotanu s pretlačeným strúčikom cesnaku, to bude dip, príloha. Nič lepšie ma nenapadlo. Komu napadne mäso, ten si ho pripraví, my sme mali k obedu hovädzinu s kuskusom, tak na večeru mäso nechcem. Ale ako vylepšenie týchto fašírok do budúcna s ním rátam, hodilo by sa nejaké varené údené.

Žiadne komentáre: