štvrtok 5. novembra 2015

Rizssmarni - ryžový nákyp na panvici

Tento recept som našla vo veľkej červenej maďarskej kuchárke, trocha som ho upravila. Už som ho dávnejšie mala v pláne, prišiel jeho čas. Suroviny sú písané na prípravu zo surovej ryže, ja som mala zvyšok uvarenej a takto som ju zužitkovala na skvelé jedlo.
suroviny:
150g guľatozrnnej ryže
6dcl mlieka
2 vajcia
2 štipky soli
1 PL cukru
1 vanilkový cukor alebo dužina z 1/3 vanilk. struku
2 PL masla
hrsť opláchnutých hrozienok
0,5 dcl umu/rumu
prášk. cukor na posypanie
1 slivkový kompót 7dcl
1 PL škrobovej múčky/Zl. klasu

Surovú ryžu so štipkou soli dáme variť do mlieka. Moja bola uvarená(odvážila som ju, mala 300g), tak som ju len prevarila v 2 dcl mlieka s vanilkovou dužinou, kým ho ryža vsiakla. Pridala som v ume namočené hrozienka
, um som vliala do scedenej kompótovej šťavy. Do šťavy som dôkladne vmiešala škrobovú múčku, aby neostali hrudky a priviedla som ju k varu. Hneď ako zhustla, vypla som oheň a do omáčky som pridala aj scedené slivky. Je to výborná príloha k ryžovému nákupu.
Žĺtka a cukor s 1 PL mäkkého masla som vymiešala do peny, bielka s druhou štipkou soli do pevného snehu. Primiešala som ich k ryži.
Na panvici som rozhorúčila zvyšok masla a rozotrela do nej polovicu ryžovej hmoty. Treba počkať, kým sa masa trocha odspodu pripečie, potom hmotu rozkúskujeme a prevrátime na druhú stranu.
t

Žiadne komentáre: