nedeľa 20. decembra 2015

Linecké pečivo


Toto je časť koláčikov, ktoré sme piekli s dcérkou. Vyskúšala som nový druh múky Babičkina voľba - krehké pečivo. Som spokojná. S cestom sa pracovalo veľmi dobre a chuť je tiež kvalitná.
Z múky som dala 350g, jednu studenú Heru a 80g preosiateho práškového cukru. Toto som zmiesila, do jednej tretiny cesta som ešte pridala trocha makovej múky a potom som obe cestá v mikroténovom vrecku nechala v chladničke asi pol hodiny, bude sa s nimi lepšie pracovať.


Na pomúčenej podložke sme ich potom rozvaľkali na pol cm a vykrajovali rôzne tvary, poväčšine srdiečka. Tie sú na Vianoce veľmi žiadané:-)
Do niektorých vrchných dielov sme porobili otvory. Koláčiky sa zmestili na tri plechy vystlané pečiacim papierom a piekla som ich do ružova na 190°C. 
Po vychladnutí som ich zlepovala džemom, broskyňovým a černicovým. Niekde na nete som videla kolieska zdobené zrnkami granátového jablka. Ony tie semienka vyzerajú ako také malé krásne drahokamy, tak som neváhala zdobiť aj ja takto.
Ochutnali sme pár nezlepených, ostatné som uložila do krabice na vrch skrine. Nech sa ujde aj iným členom rodiny.

    ŠŤASTNÉ A VESELÉ VIANOCE vám želám

Žiadne komentáre: