pondelok 11. januára 2016

Fašírka vcelku s mrkvou a paprikou

Fašírku vcelku sme nemali už veľmi-veľmi dávno. Teraz ma napadlo pridať do nej kúsky červenej mäsitej papriky a manžel navrhol aj mrkvu. To som bola nadšená, pretože mäso v spojení so zeleninou je vždy dobrota.
Manžel zmiesil v mise kilo mletej bravčoviny (pliecko, bôčik), jednu nahrubo nastrúhanú hrubú mrkvu, jednu menšiu cibuľu nastrúhanú najemno, soľ, mleté čierne korenie a lyžičku mletej červenej papriky. Ja som prisypala na malé kocky pokrájanú polovicu mäsitej červenej papriky. Pribudlo aj jedno surové vajce a tri vajcia sme dali variť na tvrdo.
Formu som chcela vymazať masťou, manžel ma zastavil, že mäso je mastné dosť, nebude to potrebné. Mal pravdu.
Polovicu mäsovej zmesi navrstvil na dno formy 12x26cm. Nasledovali vychladnuté očistené vajcia a zvyšok mäsa.
Vrch fašírky sformoval Janko dlaňami omastenými masťou.
Rúra bola už vyhriata na 200°C, tak sa mäso pieklo asi 15 minút, potom sme znížili na 180°C a dopiekli fašírku, celkovo sa piekla niečo vyše hodiny.
V polčase manžel zlial skoro všetku šťavu, aby sa mäso viac pieklo ako dusilo. Po vychladnutí som prebytočný tuk zo šťavy odobrala a mali sme fajnovú zálievku na mäso.
Prílohou boli zemiaky dusené s petržlenovou vňaťou, čerstvý šalát a neodmysliteľná zaváraná cvikla a baranie rohy.
Fašírku sme nechali po vybratí z rúry odfúknuť asi desať minút, potom bola vyklopená z formy a nakrájaná.
V sprievode hovädzieho vývaru s niťovkami nám tento obed stačil na dva dni.
Teraz v novembri 2016 som ju piekla bez papriky a mrkvy, tak ako sme zvykli dávnejšie, je to chutná a variabilná klasika.

Žiadne komentáre: