pondelok 15. februára 2016

Bábovka so šľahačkovou smotanou

Bábovky sú jednoduché a pritom efektné a chutné múčniky.
Takúto so šľahačkovou smotanou som ešte nerobila. Predloha bola s menším počtom vajec a väčším množstvom cukru.
Suroviny:
5 vajec, 120g kryštálového cukru, 230g polohrubej múky, pol prášku do pečiva, 1 šľahačková smotana 250ml, 1PL kakaového prášku, cviklová šťava cca 7PL, čokoláda na varenie, 2PL oleja
Postup:
Celé vajcia som s cukrom šľahala elektricky 5 minút, až som dostala poriadne nadýchanú hmotu.Priliala som šľahačkovú smotanu a lyžicu cviklovej šťavy zo zaváranej cvikly.
Chcela som ružovú piškótu, ale nejak sa mi neofarbilo cesto. Surová asi farbí lepšie, skúsim inokedy tak. Pridala som múku a dôkladne ale jemne premiešala, aby sa cesto moc neubilo.
Asi dve tretiny som vyliala do bábovkovej formy. Túto netreba vymazávať.
Do zvyšku cesta som primiešala preosiate kakao a zvyšok cviklovej šťavy. Ak už nie farbu, aspoň trocha chuti pridala.
Tmavé cesto som liala na svetlé a potom vidličkou trocha premiešala, aby sa vytvoril mramorový vzor.
Formu som jemne pobúchala o pracovnú dosku, aby sa prípadné vzduchové bubliny uvoľnili, vystúpili na povrch.
Vložila som ju do rúry predhriatej na 180°C a piekla sa 40 minút. Po vytiahnutí som skúšala prepečenosť špízovou ihlicou.
Po vpichu ostala čistá, takže cesto by malo byť v poriadku.
 Z formy som bábovku uvoľnila až po vychladnutí pomocou umelohmotného noža.
Nad parou som roztopila čokoládu na varenie (Figaro) a pridala k nej olej. Treba dávať pozor, aby voda pod nádobou silne nevrela, čokoláda by zhrčkavela.
Vychladnutú bábovku som poliala polevou a rozotrela ju.
Po miernom stuhnutí polevy som ju cez sitko poprášila práškovým cukrom a následne kakovým práškom. Videla som toto zdobenie v jednej knihe a veľmi sa mi zapáčilo.
Najlepšia bola bábovka začerstva.
Ale vydržala nám 2,5 dňa, tak sme k nej mali v nedeľu aj šľahačku a jahody, keďže bol Valentín:-)

Žiadne komentáre: