streda 3. februára 2016

Druhotné využitie vyvarenej vody z potravín

Nedávno som rozmýšľala nad tým, prečo vlastne zemiaky nezalievam vriacou vodou, veď tak sa z nich nevylúhuje toľko dôležitých látok ako keď sú postavené na sporák v studenej či vlažnej vode.
      Zvyk je železná košeľa ale nemusí byť. Môžeme si vytvoriť aj nové zvyky.
Niektorý deň to vyšlo práve tak, že z práve uvarených cestovín som vodu zliala cez sitko na surové pokrájané zemiaky, ani soliť som nemusela, lebo už bola slaná. Tak som ušetrila pár litrov vody, trošku soli, čas potrebný na zovretie zemiakov a určite aj cenné látky zemiakov. A veru ani tú druhotne využitú vodu som po uvarení zemiakov nevyliala, pretože bola vhodná na prípravu vajcovej polievky na druhý deň.
 Z cestovinovej či zemiakovej vody varila polievku aj mama a jej mama, ako aj babka z otcovej strany a určite tak robí každá rozumná gazdinka.

Žiadne komentáre: