sobota 19. marca 2016

Torta di pane

Alebo chlebový koláč. Je to taká recyklácia staršieho chleba na sladkú dobrotu z talianskych končín, obľúbená je aj vo Švajčiarsku v južných kantónoch susediacich s Talianskom, kde ho dokonca pečú aj k Veľkej noci.
Suroviny:
300g staršieho chleba, 500ml mlieka, kúsok vanilkového struku, 6 PL cukru, 80g obielených mandlí, 1 vajce, 2 plátky masla, 2 PL kakaového prášku, maslo na vymazanie a strúhanka s cukrom na vysypanie formy s priemerom 18cm.
Postup:
Ako prvé vymažeme maslom okrúhlu formu a vysypeme ju strúhankou a kryštálovým cukrom.
Mlieko s vanilkovým strukom zvaríme, rozmiešame v ňom cukor a vyškriabeme doň aj vnútro struku.
Zalejeme ním pokrájaný chlieb. Použila som zvyšky sendvičového a tmavého chleba z obchodu.
Pomocou metličky alebo vidličky zmes poriadne premiešame, snažíme sa chlieb úplne rozmágať na jemnú kašu.
Prisypeme preosiate kakao a priklepneme celé vajce. Ďalej miešame. Rúru zapneme na 180°C.
Mandle obarením zbavené šupiek posekáme na menšie kusy, pár ich necháme vcelku na ozdobu. Posekané tiež pridáme k chlebovej hmote.
Urovnáme do formy, vrch ozdobíme a pokryjeme aj kúskami masla. Pečieme 40 minút.
Po vychladnutí krájame ostrým nožom. Koláčik je len málo sladký, môže sa posypať aj práškovým cukrom, prípadne poliať javorovým sirupom, medom. Ja som k nemu urobila aj maslovú omáčku, ktorej recept tu mám tiež zverejnený 7. nov. 2015.
Vnútro je vlhké, lepivejšie, nemá byť suché.
Ochutnala ho aj moja mama - inak dosť kritická čo sa týka jedál. Hneď vyhlásila, že najlepšie koláče máme my a Maďari. Tak mi bolo jasné, čo tým chcela povedať. Mne a malej táto "torta" chutila viac, ak ju uvidím niekde v zahraničí, už budem vedieť, z čoho je a ako chutí.

Žiadne komentáre: