sobota 16. apríla 2016

Hovädzie na koriandri

Tento recept je z kategórie pomaly dusených. K mäsu som upiekla zemiakové pampúšiky a prichystala rýchly čerstvý šalát.
Suroviny:
70dkg hov. hrude b.k., 2 cibule, 3PL olivového oleja, 3 strúčiky cesnaku, 2 ČL koriandrových semienok, 5 zrniek čierneho korenia, 2 zrnká nového korenia, 3 kúsky klinčekov, 1 ČL mletého zázvoru, 0,5 ČL pálivej červenej papriky, soľ, 1,5dcl mäsového vývaru, čerstvá petržlenová vňať
Príloha: 5 zemiakov, 1 jablko, 2 PL smotany, 1 vajce, cca 5 PL hladkej múky,  1dcl oleja na opekanie
Postup:
Podarilo sa mi kúpiť pekný kus hovädzej hrude bez kosti.
Z chladničky som ho vybrala v predstihu, aby sa aklimatizoval k izbovej teplote. Pokrájala som ho na väčšie kocky.
Koreniny som najprv krátko opiekla na suchej panvici,
potom podrvila v mažiari.
V jenskej mise som opražila na oleji nadrobno pokrájanú cibuľu, neskôr som pridala popučený a posekaný cesnak.
Nasledovalo mäso - opiekla som ho v tomto základe pri vyššej teplote. Prisypala som soľ, mletý zázvor a papriku, ak chcete viac pálivé, dajte viac.
Premiešané som zaliala horúcim vývarom, pridala podrvené koreniny, znovu premiešala a zakrytú misu vložila do rúry predhriatej na 200°C.
Nakúkala som cez okienko a keď tekutina začala znovu vrieť, teplotu som znížila na 140°C. Jedlo si tam takto pobublávalo 2 aj trištvrte hodiny. V polčase som ho ochutnala, s konečným výsledkom sa nedalo ani porovnať. Za ten dlhý čas sa chute perfektne prepojili a každá surovina odovzdala to najlepšie zo seba, mäso bolo mäkkučké, šťava trošku zhustla, ale aj tak jej ostalo dostatok.
Posledný krok bolo nasekať petržlenovú vňať a posypať hotovú hovädzinu. Kto má rád koriandrovú vňať, použije tú.
Kým sa mäso dusilo v rúre, mala som dosť času pripraviť prílohu: pampúchy a šalát.
Očistené zemiaky som uvarila v osolenej vode,  potom scedila, popučila a nechala vychladnúť. Na zjemnenie chuti som pridala jedno očistené a najemno postrúhané jablko a dve lyžice hustej smotany. Múka je tu potrebná, aby naviazala na seba prebytočnú vlhkosť a vajce, aby pampúšiky držali pokope. V panvici som rozhorúčila olej a mokrými dlaňami som zo zemiakovej hmoty formovala placky. Opekala som ich z každej strany do červena.
Nie príliš rýchlo, aby neostali vo vnútri surové.
Čas si môže každý vyrátať približne tak, aby boli jednotlivé jedlá hotové naraz. Tiež som pokrájala na rezance ľadový šalát a kúsok červenej mäsitej papriky, v mise osolila, pokvapkala javorovým sirupom a citrónovou šťavou, dôkladne premiešala a obed sa mohol podávať.

Žiadne komentáre: