utorok 5. apríla 2016

Kukulienkina nátierka

Kukulienka je môj nick na Vareche, to mnohí z vás vedia. Táto nátierka vznikla dnes improvizáciou, pri pohľade do chladničky a trvalo mi len pár minút skombinovať suroviny tak, ako to doma chutí. Názov ma presne vystihuje - mám rada jednoduchú a rýchlu prípravu, použitie zdravších ale aj nespotrebovaných a už raz tepelne upravených surovín, spojiť to dokopy niečím chutným, v tomto prípade smotanou a bryndzou...koreniny len jemne dopĺňajú autentické chute.
Nátierku som podávala na opečených kúskoch chleba, môže sa použiť teplá, či studená, aj na cestoviny povedzme alebo len tak samotná bez nejakých dodatočných obilninových sacharidov. Je šťavnatá a sýta. Mäso sa môže aj vynechať ale zameniť radšej nie, tu vyniknú najlepšie tie kuracie prsia.
Ostali mi z mäsovej polievky, takže chuťovo sú nasiaknuté a predsa nie suché. Čo sa nezje čerstvé, nevyhadzujem, skúšam upotrebiť inde.
Suroviny: 1 menšia cibuľa, 1 miska (moja má objem 1,5dcl) nadrobno pokrájanej hlivy ustricovej, 2 PL repkového oleja, 1 vrchovatá miska pokrájaných uverených kuracích pŕs, skoro celý kelímok šľahačkovej smotany, 100g bryndze, nasekaný kôpor, mletá rasca, mleté čierne korenie, soľ podľa potreby
Postup:
Nadrobno pokrájanú cibuľu som opražila na oleji, keď začala chytať farbu, prisypala som mletú rascu, premiešala a pridala hlivu.
Mierne som ju osolila, posypala čiernym mletým korením a nechala dusiť vo vlastnej šťave za občasného miešania na miernom ohni. Zatiaľ som pokrájala kuracie prsia tiež na drobné kocky. Mala som ich za vrchovatú misku.
Hneď ako sa dostali na panvicu, zaliala som celé smotanou, po častiach, nevedela som dopredu, koľko sa vsaje do mäsa.
Smotana začala vrieť, plameň som vypla a pridala rozmrvenú bryndzu,
po jej premiešaní už len kôpor, v tomto prípade mrazený. Soľ už nebola potrebná, bryndza je slaná dosť.
Opiekla som pár krajcov chleba, naložila nátierku a bolo to veľmi dobré papaníčko.

Žiadne komentáre: