piatok 20. mája 2016

Dusená teľacina so šošovicou

Chutné mäsko so šťavou, trochou zeleniny a doplnené šošovicou - toto som vytvorila niektorý deň k obedu.
Mala som asi pol kila teľacieho stehna, pokrájala som ho na kocky. Základ: na masti opražená cibuľa, 2 PL hustého paradajkového pretlaku, 1 mrkva a 1 menší petržlen na kolieska. Po chvíli dusenia som tam nahádzala mäso, poopekala, osolila, posypala mletou rascou a mletým čiernym korením, neskôr podliala vodou. Pridala som šošovicu, nemerala som ju, asi za hrsť.
Zakryté som to všetko dusila do zmäknutia. Trvalo to približne pol hodiny, teľacina je jemná a šošovica sa uvarí tiež relatívne skoro oproti iným strukovinám. Počas dusenia som vodu dopĺňala podľa potreby a samozrejme miešala. Zvyšný čas som využila na uvarenie ryže ako prílohy.
Pred koncom dusenia som k mäsu pridala dva veľké rozpučené strúčiky cesnaku, teraz dodajú intenzívnejšiu chuť, ako na začiatku varenia.
Všetkým chutilo, takže takéto vďačné jedlo môže byť aj inokedy.

Žiadne komentáre: