nedeľa 22. mája 2016

Morčacie prsia na hríboch

Dávno sme nemali obed s knedľou, dnes bol čas to napraviť. Mala som v pláne morčacie s hubami, to je hotové rýchlo, tak som najskôr zamiesila na knedľu. Použila som len špaldovú polohrubú múku, mlieko, kúsok čerstvého droždia, pol lyžičky cukru a dve štipky soli. Takéto záležitosti robievam vačšinou od oka, hustotu cesta korigujem teplou vodou. Miesim dovtedy, kým sa cesto scelí a je hladké. Potom ho nechám zakryté vykysnúť - dnes na slniečku. Vykysnutý bochník vyložím na pomúčenú dosku, už nemiesim, len sformujem valec a nechám ešte podkysnúť, kým sa zohreje voda pod parákom. Parím podľa veľkosti zhruba 20 minút. Hotové popichám špáradlom, aby sa uvoľnila para.


Parák pred vložením knedle potriem maslom alebo masťou a potom aj hotovú knedľu, povrch sa tak nevysuší, ak sa nezje hneď. Krájam až po vychladnutí a čo sa nezje, dám do mikroténového vrecka do chladničky. Dobre je aj knedľu dať na mriežku chladnúť, potom nie je odspodu zaparená.

Špaldová múka je tmavšia, ale veľmi chutná  a knedle z nej sú výborné.
Medzitým ako cesto kyslo, začala som chystať aj mäso, mala som ho asi pol kila. Umyté a osušené som nakrájala na kocky.
Sušené hríby som namočila ešte v noci v miske do vody.
Na oleji som spenila cibuľu, neskôr pridala naplátkovaný cesnak, stiahla z plameňa, prisypala kopcovitú lyžičku červenej mletej papriky, premiešala a vrátila na oheň. Hneď som pridala mäso a opiekla som ho z každej strany. Pribudlo čierne mleté korenie a soľ, trochu prekrájané hríby a celé som zaliala vodou, v ktorej boli namočené. Zapáčilo sa mi používať worchestrovú omáčku, pridala som pár strikov na dochutenie.
Ešte som musela pridať aj vodu, aby bolo mäso skoro ponorené, ku knedliam treba viac šťavy, ako napríklad k ryži.
Mäso som robila v tlakovom hrnci, preto to trvalo len krátko. Keď tam už bola tekutina, zavrela som ho a natlakovala. Jedlo sa varilo 15 minút. Vtedy som paru vypustila a znova zapla oheň, aby zovrelo.
V cca 1 dcl studenej vody som dôkladne rozmiešala štyri lyžičky zemiakového škrobu a vliala do vriaceho jedla hneď miešajúc metličkou.
Hneď to zhustlo. Akonáhle zovrelo, vypla som ho. Posledná ochutnávka dopadla dobre, prevládala chuť sušených hríbov a mäso bolo šťavnaté.
Knedle už čakali na tanieroch, tak som len nabrala mäso so šťavou a mohli sme si ho vychutnať. Napísať postup trvalo dlhšie ako ho realizovať:-)

Žiadne komentáre: