pondelok 2. mája 2016

Rezy Palermo

Až po ich ochutnaní som zistila, že ich poznám už veľmi, veľmi dávno, ešte z detstva a mladosti, keď som ich jedávala na svadbách.  Ale názov ma vtedy nezaujímal a nevedela som ani to, že ich raz objavím úplne náhodou na maďarskej stránke.
Hľadala som koláčik na nedeľu, niečo s orechami a marhuľovým džemom, lebo som v týždni piekla Kyjevské rezy (recept na ne tu mám tiež) na jednu udalosť. Ja do džemov dávam menej cukru a keď sa otvoria, ani v chladničke dlho nevydržia. V recepte som mierne ubrala cukor a použila aj pohánkovú múku.

Suroviny:
cesto: 6 žĺtkov,, 150g kryštálového cukru, 5-6 PL mlieka, 100g pohánková múka, 100g polohrubá múka, 1/2 prášku do pečiva, 200g masla
plnka: 200g mix vlašských a lieskových orechov, 3 PL práškového cukru, 2,5-3 dcl marhuľového džemu, asi 0,5dcl mlieka
na vrch: sneh z 6 bielkov, štipka soli, 100g cukru

Postup: najprv som nasucho na panvici opražila orechy, po vychladnutí som ich pomlela, premiešala s cukrom a troškou mlieka, odložila bokom.


Žĺtka s cukrom som vyšľahala do penista, primiešala roztopené vlažné maslo, mlieko a preosiate múky s práškom do pečiva. Cesto som vyliala a urovnala do vymazaného a múkou vysypaného plechu 32x35cm.
Piekla som ho v predom vyhriatej rúre na 180°C cca 16 minút, bolo už takmer upečené. Vtedy som ho potrela hrubo džemom
a orechovou hmotou. Porozkladala som ju v menších kôpkach na viac miest, potom opakom lyžice uťapkávala, lebo džem sa šmýka a pevnejšia plnka sa ťažko natiera.
Zarovnala som ju stierkou.
Nasledoval už len sneh: vyšľahala som ho do polopevna so štipkou soli, potom pridala cukor a došľahala napevno.
Snehovú prikrývku som naniesla na orechovú hmotu, urovnala a napokon ozdobnou stierkou prikrášlila podľa momentálnej nálady takto:
Koláčik som dala naspäť do rúry a dopiekla, kým sa sneh sfarbil do hneda.
Vychladnutý koláč som nakrájala mokrým nožom na rezy, porozkladala aj na tácočky pre susedky a do mrazničky. Je to výborný zákusok, jeden kúsok z neho určite nestačí;-)

Žiadne komentáre: