streda 15. júna 2016

Jahody zavarené vo vlastnej šťave

Mne je vždy tak ľúto, keď sa pri varení džemu klasickým spôsobom odparí tá skvelá jahodová šťava! Ja viem, je to daň za to, že tam nedávam pektín.
Pred pár dňami mi suseda Terka priniesla pol vedierka jahôd, že ich už nechce ani vidieť. Niečo sme pojedli zase čerstvé, niečo sa ušlo na koláč a zvyšok som odvážila. K 800g ich čistej váhy som prisypala 100g kryštálového cukru, tak ako som vlani varila džem 1:8 (mimochodom, asi po desiatich mesiacoch sa zjedla posledná fľaška k palacinkám, bol bezchybný)
Takže zasypané jahody som premiešala a popučila pučidlom na zemiaky. Vysterilizovala som si tri trojdecové fľašky spolu s vrchnákmi a nechala voľne uschnúť.
Jahodovú zmes som priviedla k varu a miešala, aby sa zvyšný cukor rozpustil, to boli asi dve minútky. Horúcu masu som hneď naberala do pohárikov, pevne zavrela a prevrátila hore dnom. Jahody sú dosť kyslé, nemali by sa skaziť, ak nezradí obal. Pre istotu som ich nechala na kuchynskej linke ešte dva dni, či nezačnú "vrieť". Boli poslušné, preto som ich dnes uložila do špajze. Pevne verím, že budú v nezmenenom stave čakať až do zimy. Vtedy z nich plánujem urobiť veľmi chutný dezert s pridaním chia semienok. Napučané chia nielen zahustia, ale dodajú aj super prospešné látky. Túto jahodovú sezónu sme si ich vychutnali až-až.

Žiadne komentáre: