streda 15. júna 2016

Králik na pekáči

Ony to boli vlastne len dve stehná a piekli sa spolu s prílohou, štvrťkami zemiakov.
Úplne jednoduché na prípravu a pritom sa človek naje do sýtosti, až mu chutnučká šťava steká dolu bradou:-) Práve tak som to chcela...
Umyté a osušené stehná som husto našpikovala cesnakom, osolila, naolejovala a posypala sušeným tymiánom. Takto som ich vložila na pekáč s kúskami údeného bôčika do rúry vopred vyhriatej na 220°C.
Kým sa stehná pripiekli, stihla som očistiť päť zemiakov, rozštrvrtila som ich osolila, okúpala v oleji a posypala celou rascou.
Pridala som ich k stehnám, pekáč prikryla alobalom a teplotu stiahla na 180°C.
Rúra pracovala v tomto režime ešte skoro hodinu.
To sme už ale s malou boli na odchode na hodinu hudobnej. Takže pekáč ostal vo vypnutej rúre ešte skoro tri hodiny. Po príchode domov nás ovanula fantastická vôňa a jedlo malo tú správnu teplotu. Na spodnej fotke vidieť množstvo šťavy, vôbec som nepodlievala.
Malá si rozkázala zavárané uhorky, čo bola podľa mňa vynikajúca voľba. Mäsko jemné, šťavy dostatok, nič sa nevysušilo, lebo bolo prikryté.

Žiadne komentáre: