štvrtok 23. júna 2016

Krehké plnené pečivo

Tradičný recept našich starých mám som pozmenila vynechaním bielej múky a väčšiny cukru.
Suroviny:
200g celozrnnej špaldovej hladkej múky, 150g kukuričnej hladkej múky, 150g ryžovej múky, 200g bravčovej masti, 1/2 ČL soli, 3 žĺtka, 180ml kyslej smotany,
Na plnenie: 200g mletých orechov, 3 bielka, 4-5 PL ľubovoľného lekváru
                    70g mletého maku, 1 malý banán, višňový džem, ovsené otruby
Postup:
Odvážené múky som zmiesila so soľou, žĺtkami, smotanou a masťou v jednej mise do kompaktného cesta.
Podľa receptu som cesto po polhodinovom odpočinku v chlade rozdelila na 6 častí. Postupne som tri z nich rozvaľkala na kruhy s hrúbkou 1 mm a tie rozdelila na 12 trojuholníkov.
Počas oddychovania cesta som pripravila plnky: tuhý sneh z bielkov som zmiešala metličkou s mletými orechami a zvyškami lekváru, čo sa nudil v chladničke. Tu som pridaný cukor úplne vynechala, lekvár je sladký.
mletý mak som spárila s redším a kyslejším višňovým džemom,
málilo sa mi to, tak som pridala aj jeden rozpučený banán.
pri plnení pečiva maková zmes zredla, tak som ju zahustila ovsenými otrubami. Manželovi a malej táto plnka chutila viac ako orechová.
najprv som minula orechovú hmotu
Každý plech plný rohlíčkov som piekla v rúre predhriatej na 180°C 20 minút. Z tejto dávky vyšli tri veľké plechy pečiva. Koláčiky som po vychladnutí poobracala v práškovom cukre s vanilkou, urobilo im to dobre z chuťovej aj estetickej stránky.
tri cestá som už potom nerobila vo forme skrúcaných rohlíčkov, ale pirôžkov, tá forma sa mi páči viac.
koláčiky sú za čerstva krehkejšie, na druhý deň trocha zmäknú. Chuťovo veľmi dobré aj s týmito múkami. Ja nedbám, aj keď si tam dáte bielu hladkú. Ja som ešte pod vplyvom kurzu o náhradách bielej múky, tak skúšam - experimentujem a rodine kupodivu chutí:-)
Krásnu harmančekovú kyticu v pozadí mi nazbierala malá, keď bola pri potoku kŕmiť s ockom rybičky. 

Žiadne komentáre: