sobota 25. júna 2016

Šóšková (šťaveľová) omáčka

S vareným vajíčkom a zemiakovo-batátovou kašou. Fantastické a ľahké jedlo, farebne lákavé aj pre malú dcérku.
Šťaveľ zbieram z hriadky priebežne, na jedno použitie ho treba dosť, lebo sa úplne takpovediac rozpadne pri príprave.
V kastróli rozohrejem maslo, pridám umyté celé listy (po našom) šóšky a za stáleho miešania ich nechám scvrknúť sa.
To už mám pripravený hrnček s mliekom, kde som rozmiešala hladkú múku. Na dve deci mlieka asi lyžicu múky, to je na jednu osobu. Vlejem do kastróla a stále miešam, hustotu potom korigujem doliatím mlieka, ak treba.
Osolím, osladím cukrom a pridám kvapku octu. Povarím asi 15-20 minút, dávam pozor, aby neprihorelo.
Dva zemiaky a jeden batát som varila spoločne, mäkké som rozpučila a pridala kúsok masla a horúce mlieko, šľahaním metličkou dosahujem pyré.
Tento prívarok som nejedla už ani nepamätám, hádam ešte za školských čias, takže poriadne dlho.
Babka nám ho robila vždy na bravčovej masti a tuším robila zápražku, nie zátrepku.

Žiadne komentáre: