streda 17. augusta 2016

Poriadne pikantný mangold s cukinou a chorizom



Leto sa pomaly končí, užili sme si ho v zdraví a pohode. 
Dnešné rýchle a sýte zeleninové jedlo sa nesie v znamení štipľavosti. Inšpirácia z mexickej kuchárky, upravená na domáce pomery. Klobásku chorizo dostať občas aj u nás, tak nie je problém ju ochutnať.
Na suchej panvici som pomaly opekala na kolieska pokrájanú klobásku, veľký strúčik cesnaku na tenké plátky, kúsok jarnej cibuľky s vňaťou a jalapeňo papričku, ja mám sterilizovanú.
V parnom hrnci sa mi zatiaľ parili zo štyri stopky mangoldu pokrájané na menšie kúsky. V polčase som pridala aj kolieska malej cukiny spolu so šupkou. Celkovo trvalo parenie zhruba 10 minút.
Pripravila som si misku,  rajčiny, extra panenský olivový olej, tabasco a mletú rascu, pre prípad aj chili papričky. 
V mise som zmiešala dve lyžice oleja, trocha rasce, dva streky tabasca, pridala som na kolieska nakrájané rajčiny, opečenú zmes z panvice a naparené stopky mangoldu a cukinu. Všetko som dôkladne premiešala.

Šalát sa môže konzumovať teplý s kúskom pečiva, či ako predjedlo bez ďalšej prílohy, chutí aj studený.
Som rada, že chili papričky som nakoniec nepridala, to by už bolo na môj vkus veľa, aj tak to poriadne štípalo. Cukina a rajčiny dodajú sviežu šťavnatosť, chorizo sýtosť, mangold okrem krásnej farby vlákninu a ďalšie dôležité prvky, nálev dostatočne dochutí jedlo a predsa nepotlačí chuť jednotlivých zložiek.

Žiadne komentáre: