sobota 20. augusta 2016

Zdravšia bublanina s černicami a tvarohom

V tejto bublanine nie je biela múka, ale ryžová hladká, ovsené otruby a pohánková krupica. Tvaroh jej dodáva príjemnú vláčnosť, černice šťavnatosť a kyselkavosť.
Piekla som ju na menšom plechu s rozmermi 32x22cm
Suroviny:
4 vajcia, 120g kryštálového cukru, 250 g hrudkového tvarohu, 80g ryžovej hladkej múky, 70g ovsených otrúb, 100g pohánkovej krupice, 50g roztopeného masla, 1/2 balíčka prášku do pečiva, čerstvé černice.
Postup:
Celé vajcia som miešala elektrickým šľahačom spolu s cukrom asi 5 minút do penista. Priliala som aj roztopené ale nie horúce maslo a rozdrobený tvaroh.
Na váhu som postupne pridávala múky tak, aby ich množstvo bolo spolu 250g. Primiešala som k nim prášok do pečiva a zmes po dôkladnom premiešaní som prisypala k napeneným vajciam.
Cesto som potom urovnala do papierom vystlaného plechu, rúru som mala zapnutú na 180°C.
Do cesta som vtláčala vopred umyté, odkvapkané a v práškovom cukre vyváľané ovocie. Aj keď toto cesto nie je riedke, obalenie cukrom odporúčam skôr kvôli kyslosti ovocia a nie preto, aby nepadlo na spodok plechu. Pri prezretom ovocí by som obaľovanie vynechala.

Koláč sa piekol zhruba 35 minút na 180°C, ružovejúci vrch bol dostatočne dobrým signálom, aby som ho vybrala.
Je to veľmi chutný, rýchly a jednoduchý koláč, vhodný k raňajkám, na desiatu, či ako olovrant ku káve. Po rannej konzumácii som dospela k záveru, že za čerstva je oveľa lepší, státím pevnie.

Žiadne komentáre: