piatok 25. novembra 2016

Polievka z Pávie (zuppa pavese)

Horúca zapekaná polievka z talianskej Pávie si ma získala na prvý pohľad. Jej pôvod sa odhaduje do stredoveku. keď sa odohrávali boje o Lombardiu s francúzskym kráľom Františkom I.  Ten sa vraj zo zranení vystrábil práve vďaka tejto výživnej polievke:-)
Príprava vôbec nie je zložitá a výsledkom je príjemný kulinársky zážitok hlavne v chladnejšom počasí, ktoré nás čaká.
Suroviny:
domáci mäsový vývar, plátky sendvičového chleba, vaječné žĺtka, parmezán, nasekaná čerstvá petržlenová vňať
postup:
Zo sendvičov som odrezala kôrku a striedku pokrájala na menšie útvary. Ak sa zmestí do nádoby, krájať sa nemusí.
Kúsky chleba som opiekla z oboch strán do zlatova na masle v horúcej panvici.
Mäsová polievka sa mi práve dovarila, tak som ju scedila a vybrala z nej jednu mrkvu do zapekacích misiek.
Rúru som zapla na 150°C horný ohrev s ventilátorom.
Do misiek som naložila opečené kúsku toastu, kolieska mrkvy, navrch som vyklopila surový vaječný žĺtok a posypala strúhaným syrom. Opatrne som pridávala horúci vývar a hneď som misky vložila do predhriatej rúry.


nechala som ich zapekať asi 7 minút, podľa farby žĺtka. Pred podávaním ešte pribudla posekaná petržlenová vňaťka. Polievka je takto výbornej chuti a zasýti trochu viac ako samotný vývar.

Žiadne komentáre: