nedeľa 11. decembra 2016

Moje orechové košíčky

Sú trvanlivejšie a tiež veľmi chutné, bez zbytočne veľkého množstva cukru.
Suroviny:
Cesto: 200g hladkej múky 00 extra, 125g masla, 2 žĺtky, štipka soli, 40g prášk. cukru, kôra z polovice citróna
Plnka: 200g mletých orechov, 5-6 PL broskyňového džemu, sneh z 2 bielkov, štipka soli
Na polevu: 100g mliečnej čokolády, sekané orechy
Postup:
V múke premiešame preosiaty cukor, soľ a nastrúhanú citr. kôru, pridáme žĺtka a posekané studené maslo. Rýchlo zmiesime na celistvé cesto, ktoré potom uložíme na čas do chladničky.
Zatiaľ si pripravíme plnku: bielka so štipkou soli vyšľaháme do tuha, primiešame džem a nakoniec orechy.
Formičky netreba vymazať, na plech som položila pre istotu papier.
Cesto na jemne pomúčenej doske vyvaľkáme na hrúbku cca 1,5 mm. Okrúhlou formičkou približne rovnakej veľkosti ako sú košíčky, vykrajujeme kolieska.
Tie jemne povtláčame do formičiek, Do niektorých som dávala za pol lyžičky džemu, ale potom som z toho upustila, lebo pri vkladaní snehovo-orechovej hmoty sa džem vytláčal na povrch, nedobre sa s tým manipulovalo.
Plnku som dávala viac-menej zarovno s okrajom, dopredu človek nevie, koľko jej bude stačiť na všetky košíčky. 
Nakoniec sa mi podarilo naplniť všetkých 25 košíčkov, zbytok som naplnila do orechových formičiek, tak sa mi naplnil plech. Rúra sa vyhrievala na 170°C.
Košíčky sa piekli 25 minút, vtedy som usúdila, žeby už mohli byť hotové. vyklápala som ich vlažné, veľmi dobre spolupracovali:-)
Ako chladli, roztopila som si s kúskom masla mliečnu čokoládu a pomocou lyžičky som ňou polievala vrch košíčkov.
Mne osobne sa polovičky orechov ako ozdoba veľmi nepáčia, radšej som ich posekala a tak nimi posypala vrch košíčkov je to také neučesané potom.

polovičky orechov som nenatierala, tie sú "natur".
Koláčiky som uložila do letnej kuchyne, na chlad, do krabice - bezpečia. Prajem vám všetkým príjemné chystanie sa na najkrajšie sviatky roka, užite si ho v pohode!


Žiadne komentáre: