štvrtok 26. januára 2017

Panvicový slaný koláč s pak-choi

Vznikol celkom spontánne, pri pohľade do chladničky a následnej predstave v mojej hlave, čo by sa asi hodilo dnes na jedenie.
Cez víkend som piekla makovo-jablkový závin z kupovaného štrúdlového cesta, minula som dva listy, ostali mi ešte dva. A pak-choi kupujem skoro vždy, keď ho vidím v obchode. Je to hodnotná kapustovina lahodnej chuti.
Kto má rád kapustový réteš na slano, ten pochopí moje chute.
Hlúbik pak-choi je dosť pevný, preto som ho po umytí odrezala a v sekáčiku zmixovala na drobno.
Na veľkej panvici som zatiaľ poopekala cibuľu a kúsok slaninky, všetko pokrájané na drobno. Pridala som posekanú kapustu a listy len tak pokrájané na kusy, tie sa urobia rýchlo. Pridala som ešte aj pretlačený strúčik cesnaku. Celé sa dusilo pár minút, bude sa ešte piecť v ceste. V chladničke som našla posledný zvyšok orechov, asi za lyžicu v pomletom stave. Tie som nasypala po odstavení do panvice tiež.
Kým masa chladla, pripravila som cesto. Jeden plát cesta som potrela kúskom rozpusteného masla, zakryla druhým plátom a ten tiež potrela. Do stredu, asi vo veľkosti priemeru panvice som naložila plnku. Posypala som ju pomrveným šalátový syrom a jednoupokrájanou sušenou paradajkou. Mala som dojem, že sa tam pýta sama:-)
Okraje cesta som prehla cez plnku postupne z každej strany, vznikol taký batôžtek. Rozpustené maslo ostalo aj navrch. Potom som panvicu vytrela papierovým obrúskom a naliala do nej trošku oleja, keď sa rozohrial, opatrne som naň položila naplnené cesto, zakryla pokrievkou a opekala koláč na miernom ohni najprv odspodu. Asi po desiatich minútach som ho otočila, spodok bol pekne sfarbený
Toto je podobné niečo ako turecký börek, len veeeeľmi zjednodušené.
Počas pečenia pokrievka zabezpečí dostatočnú tepelnú úpravu cesta, ono zmäkne a chrumkavé ostane len na strane, ktorá sa pečie neskôr. Zvrchu je cesto vláčne.

Celkovo som koláč piekla takých 30 minút, možno stačí aj menej. Prevrátila som ho z panvice na dosku a tak pokrájala kolieskom na pizzu. Spodok, čo sa dostal prevrátením navrch bol krásne chrumkavo vypečený.
Rozdelený na 4 porcie je podľa mňa postačujúci pre dve dospelé osoby na jedno posedenie. Chuťovo výborný, znova variabilný a praktický na dni, keď treba míňať zásoby alebo aj vtedy ak máte chuť práve na niečo takéto dobručké;-)

Žiadne komentáre: